جانگو یا لاراول

جانگو یا لاراول

مقایسه بین جانگو و لاراول

اگر یک همبرگر را در نظر بگیرید. چارچوب ها در توسعه وب مانند نان همبرگر هستند ! آنها پایه ای هستند که روی آن  گوشت ساندویچ ( در اینجا برنامه های وب ، سرویس های وب و نرم افزار)  ساخته شده است. درست مثل اینکه شما در تهیه یک ساندویچ در مورد انتخاب نان ، مواد پر کننده مورد استفاده ، طعم دهنده ها و غیره گزینه های بیشماری دارید ، در مورد چارچوب های توسعه برنامه های وب نیز تعداد زیادی گزینه دارید – از جمله ، استفاده از چارچوب مناسب ، زبان ، کتابخانه ها ، برنامه های افزودنی و غیره. همچنین هنگامی که سرانجام شروع به توسعه برنامه وب خود می کنید ، انتخاب مناسب ارائه دهنده خدمات توسعه برنامه وب نیز به همان اندازه مهم است.

ساندویچ فریمورک

در این مقاله ، ما در مورد دو چارچوب اصلی توسعه وب که توسعه دهندگان امروز از آنها استفاده می کنند – جنگو و لاراول – بحث خواهیم کرد و به مقایسه منصفانه این دو نگاه خواهیم کرد. اما در ابتدا ، ما باید با معرفی دو چارچوب موارد خوشایند را اجرا کنیم.

یک چارچوب نیاز به اختراع مجدد چرخ را از بین می برد. این یک “اسکلت” است که طراحان و توسعه دهندگان بر روی آن برنامه های منحصر به فرد با ویژگی های مورد نظر را ایجاد می کنند. همچنین می توانید از آن به عنوان ابزاری انتزاعی یاد بگیرید که به شما در توسعه برنامه ها و استفاده مجدد از کد کمک می کند. این شامل کدهای مشترک ، یک ساختار پیش الگوی است ، اما یک رابط کاربر نیست.

با این حال ، چارچوب هایی مانند جنگو یک رابط مدیریت ارائه می دهند. اما برای بسیاری دیگر ، توسعه دهندگان باید کد را بنویسند و از آن برای تعامل با قسمتهای مختلف چارچوب استفاده کنند. چارچوب مناسب برای پروژه شما به شما کمک می کند تا سریعتر و راحت تر کدگذاری کنید. این می تواند روند توسعه را بسیار تحت تأثیر قرار دهد و به شما کمک کند تا پروژه خود را در زمان بندی مشتری به پایان برسانید.

انواع چارچوب های توسعه وب

هدف اصلی از چارچوب های توسعه وب این است که کل فرآیند را ساده کرده و با آسان تر کردن کارهای تکراری  ، در وقت گرانبهای توسعه دهندگان صرفه جویی کند. چارچوب های زیادی در بازار موجود است که هر کدام عملکردی عالی را در یک سناریو یا سناریوی دیگر ارائه می دهند.

اکثر برنامه های وب و نرم افزارها با استفاده از این چارچوب ها ساخته می شوند. با این حال ، برای دسته بندی آسان این چارچوب ها ، می توان گفت که آنها در دو نوع وجود دارند.

1. چارچوب های نرم افزاری

چارچوب های نرم افزاری بخشی از یک چارچوب نرم افزاری بزرگتر است ، که در آن کد مشترکی که عملکردهای عمومی را ارائه می دهد می تواند انتخاب و رونویسی شود تا عملکرد خاصی ارائه دهد. بنابراین ، قبل از سفارشی سازی ، کد به روشی خاص مخصوص اقدامات انجام شده روی آن است.

از ویژگی های یک چارچوب نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد: توسعه پذیری ، وارونگی کنترل ، رفتار پیش فرض ، کد فریم ورک غیرقابل اصلاح. چارچوب های نرم افزاری نیز تقریباً مانند اسکلت ها هستند و دارای مجموعه کاملی از ابزارها هستند که به شما در انجام برخی وظایف کمک می کنند. اینها بسیار مهم است ، زیرا به شما اجازه می دهد تا بر ایجاد منطق برنامه خود تمرکز کنید و نه روی عملکردهای سطح پایین ، که می تواند اتلاف وقت باشد.

2. چارچوب برنامه های وب

چارچوب های برنامه های وب یا چارچوب های وب به شما در ساخت برنامه های دارای وب کمک می کنند شما می توانید وبلاگ های ساده یا برنامه های پیچیده AJAX با فرم های ورود ، منوها ، داشبورد ، دکمه های اشتراک اجتماعی ، پایگاه داده ، امنیت ، گالری عکس ویدئو ایجاد کنید. و غیره چارچوب های وب نیز توسط توسعه دهندگان ایجاد شده است تا به توسعه دهندگان جدیدی که وارد صحنه می شوند کمک کند. آنها باعث صرفه جویی در وقت می شوند و روند توسعه را سریعتر و روانتر می کنند.

انواع فریمورک ها (چارچوبها) بر اساس زبان آنها

در زیر لیستی از زبانهایی که برای ایجاد متداولترین چارچوبها استفاده می شوند ، آورده شده است

1. Python: این یک زبان برنامه نویسی بسیار انعطاف پذیر است که توسعه دهندگان از آن برای راه اندازی یک برنامه وب ، به ویژه برنامه های مقیاس سازمانی استفاده می کنند. این یک چارچوب مجموعه قوی برای ساخت سریع برنامه ها و بدون هیچ زحمتی در مدیریت جزئیات مانند سوکت ها و پروتکل ها دارد. زبان های اصلی شامل جنگو ، فلاسک ، بطری و هرم است.

2. PHP: PHP یک پلتفرم اساسی است که به شما امکان می دهد با صرفه جویی در وقت کافی ، جلوگیری از استفاده از کدگذاری تکراری و ایجاد برنامه های سریع ، برنامه های عالی را توسعه دهید. زبانهای مختلفی در این سیستم عامل وجود دارد که ساختار اصلی ایجاد برنامه های عالی را برای شما فراهم می کند. برخی از آنها شامل CodeIgniter ، CakePHP ، فریم ورک Laravel و فریم ورک Zend است.

3. Ruby: Ruby یک زبان برنامه نویسی منبع باز و پویا با یک نحو زیبا است که به شما امکان می دهد برنامه ها را سریع توسعه دهید. چارچوب های مختلف Ruby مانند Ruby on Rails ، Sinatra ، Padrino ، Hanami ، Scorched و … وجود دارد.

4. PERL5: Perl یک زبان سرور انعطاف پذیر اما قدرتمند است و به دلیل حذف نقطه در توسعه دهنده مشهور است – روند نوشتن کدها را بسیار بسیار ساده می کند. زبانهای اصلی شامل Symphony ، Interchange و Catalyst است

5- جاوا اسکریپت: یک چارچوب برنامه ، که در Javascript نوشته شده است ، توسعه دهندگان پیگیری سریع برنامه های وب Javascript خود را با این چارچوب آسان تر می کنند. این کد براساس استاندارد JS و HTML و با تغییرات بسیار اندک ساخته شده است. زبان های معروف شامل (AngularJS ، jQuery ، Node.JS ، MeteorJS ، E

xpressJS ، ReactJS)

چرا باید ازفریمورک (چارچوب) استفاده کنید؟

چارچوب ها به شما کمک می کنند محصولی کاملاً منطبق با قوانین تجاری را توسعه دهید و برنامه ای را ارائه دهید که کاربر آن را دوست دارد. این می تواند به شما در داشتن کد قابل نگهداری و ارتقا کمک کند ، بنابراین می توانید در سایر قسمتهای اصلی پروژه صرفه جویی کنید. از این رو ، اصول اساسی یک چارچوب عبارتند از: (1) اختراع مجدد چرخ ، (2) اتلاف وقت در پیشگویی ، کارهای با ارزش افزوده کم و (3) تأکید کامل بر قوانین تجارت.

مزایای استفاده از فریمورک مناسب

انتخاب چارچوب مناسب ، دوام برنامه شما را تضمین می کند و همچنین اطمینان حاصل می کند که توسعه دهنده می تواند در آینده با سهولت به روزرسانی برنامه ، ایجاد اصلاحات ، تغییر دیدگاه ها ، تغییر پایگاه داده و غیره بپردازد. در اینجا یک نمای کلی از مزایای اصلی این است: با استفاده از یک چارچوب:

امنیت: چارچوبی که به طور عام مورد استفاده قرار می گیرد دارای پیامدهای امنیتی زیادی است. به طور معمول ، چون جامعه عظیمی از توسعه دهندگان وجود دارد ، شخص یا دیگری با حفره های امنیتی روبرو خواهد شد و رفع این مشکلات نیز به طور مناسب انجام می شود. مسائل امنیتی به سرعت شناسایی و پاک می شوند.

کارآیی: کل مراحل توسعه برنامه و نرم افزار به یک قطعه شیرین تبدیل می شود زیرا دیگر نیازی به نوشتن کد برای همه موارد نیست. توابع از پیش ساخته شده ای وجود دارد که باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما می شود. آنچه روزی ساعتها و ساعتها و صدها خط کد به طول می انجامید ، اکنون یک کار ساده است.

پشتیبانی: همانطور که قبلاً ذکر شد ، این چارچوب ها از پشتیبانی عالی جامعه برخوردار هستند. اگر دچار قطعی شوید ، به راحتی پاک می شود. مستندات این چارچوب ها نیز بسیار مفید است ، و حتی برای یک مبتدی نیز راحت تر می تواند راه خود را پیدا کند.

هزینه: چندین چارچوب محبوب رایگان هستند ، زیرا متن باز هستند و از آنجا که سازنده کار خود را برای اتمام کار راحت تر می داند ، کل پروژه در مهلت مقرر به پایان می رسد و منجر به مشتری خوشحال و ذینفع ذینفع می شود.

چارچوب بهتر توسعه وب کدام است – جنگو یا لاراول؟

جنگو – چارچوبی برای کمال گرایان با مهلت مقرر
جنگو که در پایتون نوشته شده ، چارچوبی بسیار قدرتمند و محبوب است.  در سال 2005 به بازار عرضه شد . برای شروع کار با جنگو نیازی به داشتن دانش تخصصی در مورد چارچوب ها ندارید ، زیرا منحنی یادگیری بسیار آسان ، با اسناد قابل فهم ، و تعدادی آموزش رایگان و کتاب الکترونیکی است. این چارچوب منبع باز است و یکی از موارد گسترده ای است که به طور منظم توسط توسعه دهندگان انجام می شود.

جانگو

لاراول – چارچوبی برای صنعتگران وب
لاراول به عنوان چارچوب PHP برای صنعتگران وب شناخته می شود. این یک چارچوب PHP منبع باز و رایگان است که توسط Taylor Otwell ایجاد شده و در آن برنامه ها با الگوی MVC ساخته می شوند. الگوی معماری Model-View-Controller همه چیز را برای استقرار برنامه های شگفت انگیز لاراول در خود دارد. همانطور که توسعه دهندگان می گویند ، این چارچوب از فلسفه “شامل باتری” پیروی می کند ، جایی که آنها هرچه بخواهند “از جعبه” خارج می کنند. این چارچوب می تواند به شما در ساخت هر نوع وب سایت ، از CMS ساده گرفته تا سایت های شبکه های اجتماعی ، سایت های خبری و غیره ، کمک کند.

حال ، بیایید بیشتر به مقایسه این دو در پارامترهای مختلف بپردازیم.

1. نوع فریمورک:

جنگو: همانطور که قبلا توضیح داده شد ، جنگو یک چارچوب منبع باز است که توسط توسعه دهندگان از سراسر جهان دوست دارد. در ابتدا توسط یک خبر آنلاین برای ایجاد برنامه های وب قابل اعتماد با استفاده از پایتون توسعه داده شد. این چارچوب مجهز به کتابخانه ها ، الگوها و یک API برای اتصال و ارتقا طبیعی است. پلاگین های از دست رفته در جنگو را می توان به راحتی از طریق پلاگین های متعدد برنامه اضافه کرد. از نظر کدگذاری از اصل D.R.Y یا Don’t Repeat Yourself (تکرار نکنید) پیروی می کند.

لاراول: لاراول همچنین یک چارچوب برنامه وب رایگان و منبع باز برای صنعتگران وب ، با نحوی زیبا است. هدف لاراول این است که کل فرآیند توسعه وب را بسیار آسان و سریع انجام دهد و توسعه دهندگان را قادر به ایجاد بهترین کد کند. همچنین با سهولت بخشیدن به کارهای معمول مانند احراز هویت ، مسیریابی ، جلسات ، زمان برنامه نویسی را کاهش می دهد. لاراول بیشتر مناسب توسعه برنامه های بزرگ و قدرتمند است. از بهترین ویژگی های این چارچوب می توان به سیستم انتقال رسا ، وارونگی کانتینر کنترل و پشتیبانی آزمایش واحد کاملاً یکپارچه شده اشاره کرد.

2. زبان برنامه نویسی:

Django – Django توسط برنامه نویسان بسیار توصیه می شود ، و برخلاف Laravel ، از روش MVT یا Model View Template پیروی می کند. بررسی شاخص انجمن برنامه نویسی TIOBE به شما می گوید که زبان برنامه نویسی پایتون در جایگاه چهارم قرار دارد و با درخواست های کشش 1M دومین زبان محبوب در GitHub است.

لاراول – لاراول از رویکرد OOP یا Object-Oriented Programming و MVC یا Model-View-Controller پیروی می کند. بر اساس رتبه بندی در فهرست برنامه نویسی TIOBE Community زبان برنامه نویسی PHP در جایگاه 7 قرار دارد و با 559k درخواست کشش باز پنجمین زبان محبوب در GitHub است.

3. توسعه دهنده:

جنگو: برنامه نویسان وب در روزنامه ، Lawrence Journal-World ، Adrian Holovaty و Simon Willison جنگو را در سال 2003 ایجاد کردند

4. منحنی یادگیری:

جنگو: منحنی یادگیری برای پایتون عملاً وجود ندارد. بنابراین استفاده از جنگو ساده و کاملاً آسان است. با ارائه خوانایی بهتر برای کد ، این فریم ورک بلافاصله توسعه دهنده مبتدی را راحت می کند.

لاراول: لاراول بسیار شهودی است و به شما امکان می دهد با توسعه داده های PHP مدرن با مهاجرت به پایگاه داده ،  Eloquent ORM ، بسته ها ، REST ، الگو و موارد دیگر تسلط پیدا کنید. منابع یادگیری فراوان است ، اما با توجه به منحنی یادگیری شیب دار ، باید بر آن تسلط داشته باشید.

5. امنیت:

امنیت در جنگو یک امر جدی جدی است و به توسعه دهندگان کمک می کند تا از اشتباهات رایجی که معمولاً آنها را در توسعه برنامه های وب آزار می دهد ، جلوگیری کنند. به عنوان مثال می توان به تزریق SQL ، اسکریپت نویسی از طریق سایت ، جعل درخواست از طریق سایت و کلیک کردن در سایت اشاره کرد. ضمن مدیریت رمزهای عبور و حساب های کاربری ، امنیت نیز فراهم می شود.

لاراول: ایمن سازی برنامه های وب معمولاً از طریق رمزهای عبور هش شده  انجام می شود. لاراول همچنین دارای مکانیزمی برای محافظت از کاربران خود در رویدادهایی مانند حملات اسکریپت نویسی (XSS) ، آسیب پذیری تزریق SQL ، رهگیری اطلاعات خصوصی ، کوکی های ناامن و غیره است. با وجود همه اینها ، امنیت در جنگو بسیار برتر از لاراول است.

6. سرعت:

پایتون یک زبان بسیار سریع است ، بنابراین جنگو طبیعتاً بسیار سریع است. چند متخصص توسعه وب در سال 2016 چند آزمایش روی زبانها انجام دادند. نتایج اینجا است:

جنگو: آزمون Plaintext – 3127 درخواست در ثانیه ، آزمون JSON – 3060 درخواست در ثانیه ، آزمون تصادفی SQLite Fetch – 2137 درخواست در ثانیه.

لاراول: آزمون Plaintext – 212 درخواست در ثانیه ، آزمایش JSON – 167 درخواست در ثانیه ، آزمون تصادفی SQLite Fetch – 140 درخواست در ثانیه.

7. کتابخانه:

جنگو: جنگو چون یک چارچوب “شامل باتری” است ، یک کتابخانه واقعا قوی دارد. بسته های خودگردان زیادی وجود دارد که ویژگی های قابل استفاده مجدد را ارائه می دهند.

لاراول: کتابخانه نیز خوب است و می توانید با آن هر وب سایتی بسازید. این کتاب همچنین با مستندات کامل و آموزش فیلم با بیش از 1100 آموزش ویدیویی گسترده است.

8. ویژگی ها:

Django: مسیریابی در جنگو ممکن است کمی دشوار باشد زیرا ساختار داخلی برای ایجاد API ندارد. شما مجبورید خودتان این کار را انجام دهید یا از چارچوب Django REST استفاده کنید.

Django دارای برخی از تزئینات داخلی است ، مانند ورود به سیستم – مورد نیاز ، نیاز به POST یا اجازه مجوز دارد.

یک برنامه سرپرست وجود دارد که به شما کمک می کند تا به صورت خودکار یک منطقه سایت ایجاد کنید و سوابق را ایجاد ، مشاهده و اصلاح یا حذف کنید. این باعث صرفه جویی در وقت در طول توسعه می شود.

این چارچوب کلاسهای مشاهده پایه مناسب برای طیف گسترده ای از برنامه ها را فراهم می کند. این سیستم همچنین دارای یک سیستم ذخیره سازی اختصاصی برای کمک به شما در صرفه جویی در صفحات پویا است و می توانید هر زمان که لازم بود از محاسبه آنها جلوگیری کنید. این می تواند یک خروجی از یک نمای خاص ، بخشی از یک الگو یا یک سایت کامل باشد.

این چارچوب ارائه مکانیسم های برنامه ای برای اعلام ، ارائه و اعتبارسنجی فرم ها را در برابر مجموعه ای از قوانین بسیار آسان می کند. پشتیبانی از میان افزار برای عملیات GET مشروط وجود دارد. جنگو دارای سیستم احراز هویت قابل توسعه و رابط اداری پویا است.

لاراول: مسیریابی در لاراول کاملاً ساده است و روش ساده ای برای ایجاد API وجود دارد. لاراول از نگاشت شیئی رابطه ای شیوا ، معروف به ORM ، می بالد. اینها انتزاعات سطح بالایی را در پایگاه داده های رابطه ای ارائه می دهند تا به توسعه دهندگان برای ایجاد ، خواندن ، اصلاح و حذف داده ها و طرحواره ها در پایگاه داده خود ، کد پایتون را به جای SQL بنویسند.

بسته نرم افزاری و  معماری فریم ورک تعداد بسته بندی بسته بندی مدولار بسته بندی و وابستگی ها را فراهم می کند. این امکان را می دهد که به راحتی از برنامه های کاربردی استفاده کنید ، به خصوص از زمان انتشار لاراول 3.

سایت لاراول می تواند چندین برابر سریعتر کار کند و پشتیبانی داخلی را فراهم می کند. لاراول از تعدادی  حافظه پنهان پشتیبانی می کند ، از جمله Redis و Memcached. همچنین از SASL ، گزینه ها و اتصالات مداوم پشتیبانی می کند.

9. مشارکتهای GitHub:

Django: در 13 فوریه 2018 به یک جامعه بزرگ متشکل از 1530+ مشارکت کننده ارائه می دهد. اگر در هنگام توسعه برنامه ها با مشکلی روبرو هستید ، شخصی وجود دارد که شما را جذب کند.

لاراول: جامعه در مقایسه با جنگو بسیار کوچکتر است. در 13 فوریه 2018 حدود 435+ مشارکت کننده وجود داشت. با این حال ، توسعه دهندگان جدید هر روز به آن می پیوندند.

10. Google Trends:

محبوبیت لاراول در چند سال گذشته از جنگو پیشی گرفت.

Google-Trends-Django-vs-Laravel

نتیجه

بحث بین جنگو ، نوشته شده در پایتون و لاراول ، نوشته شده در PHP مطمئناً بحثی بین پایتون و PHP خواهد بود. حتی اگر انتخاب نهایی به نیاز شما بستگی داشته باشد ، اما جنگو کمک بزرگی در از بین بردن دردسرهای توسعه وب می کند ، زیرا توسعه دهندگان می توانند بدون نگرانی از اختراع دوباره چرخ ، روی نوشتن برنامه تمرکز کنند.

هدف Django این بود که توسعه دهندگان را سریع از مفهوم پروژه به سکوی پرتاب برسانند و واقعاً به آن کمک می کند. همچنین نگرانی شما در مورد مسائل امنیتی مانند جعل درخواست از طریق سایت ، تزریق SQL ، برنامه نویسی بین سایت و کلیک کردن در سایت را برطرف می کند. توسعه دهندگان می توانند حساب های کاربری و رمزهای عبور کاربر را از طریق سیستم معتبر احراز هویت کاربر مدیریت کنند.

از طرف دیگر ، لاراول رویکردی آسان برای مبتدیان ، خصوصاً در مسیریابی ، ارائه می دهد. با استفاده از این چارچوب می توانید به راحتی برنامه های عظیم سازمانی یا API های ساده JSON بسازید و به راحتی از طریق تست واحد تست کنید. مشکلاتی که سازندگان با نسخه های قبلی لاراول روبرو شده اند ، دوباره اصلاح شده اند و لاراول 5 با ویژگی های شگفت انگیزی روبرو است که می تواند برنامه شما را مقیاس پذیر ، ایمن و بسیار پاسخگو کند.

با این حال ، جنگو دارای یک کتابخانه ، بخش مشاوره و آموزش بسیار معتبر است ، که در آن لاراول جدیدتر است و هنوز هم در حال رشد است.

لینک کوتاه شده مطلب:

https://b2n.ir/a91114

لاراول یا php ، Asp net یا django ، لاراول vs جنگو ، Django و laravel ، جنگو یا نود جی اس ، Django جادی ، مکتب خونه لاراول
یادگیری django

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *