حذف کامل یک یوزر در ویندوز

حذف کامل یک یوزر در ویندوز

یوزر پروفایل چیست؟

یک یوزر پروفایل تمام اطلاعات و شخصی سازی های برنامه ها، اسناد و تنظیمات شخصی یک کاربر را داخل درایو اصلی C در کامپیوتر ذخیره می کند. حال اگر کاربری قصد ساخت یوزر پروفایل جدیدی برای ریست کردن تنظیمات شخصی اش در سیستم را داشت، می توانید به راحتی یوزر پروفایل او را از کامپیوتر حذف کنید. با حذف یوزر پروفایل یک اکانت می توانید تمام تنظیمات و دستکاری هایی که در این اکانت اعمال شده است را ریست کنید. در نتیجه حذف یوزر پروفایل به معنای ریست کردن و نو کردن یک یوزر اکانت در کامپیوتر است.

چرا باید یک یوزر را حذف کنیم؟

گاهی موارد یک یوزر را بدلایلی میخواهیم حذف کنیم مثلا ممکن است بخواهیم حجمی که توسط یک یوزر اشغال شده را آزاد کنیم و یا در یک شبکه دامینی نیاز داریم تا با حذف یک یوزر تنظیمات اولیه را مجدد با لاگین شدن ایجاد کنیم. و در صورتی که بخواهید یک یوزر بطور اصولی و بدون مشکل از ویندوز حذف شود نیاز به مراحل زیر خواید داشت:

نحوه پاک کردن پروفایل کاربر (User Profile) در ویندوز ۷

 

برای حذف اساسی یک پروفایل به همراه تمامی تنظیمات اون باید با یک کاربر ادمین وارد ویندوز شده، بر روی Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties رو انتخاب کنیم. در این صفحه بر روی گزینه Advanced system settings کلیک می کنیم.

delete user account1

دکمه Settings رو از قسمت User Profiles کلیک می کنیم.

delete user account2

در کادر باز شده پس از انتخاب کاربر مورد نظرمون بر روی کلید Delete کلیک می کنیم. سپس OK می کنیم.

delete user account3

در نهایت وارد رجیستری ویندوز می شیم (از طریق Run و دستور regedit) و به آدرس زیر می ریم.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

در اینجا کلید هایی (با آیکون Folder) مشاهده می کنیم که نام اونها با عبارت S-1-5-21 شروع شده. با کلیک بر روی هر کلید، در سمت راست صفحه گزینه ای با عنوان ProfileImagePath وجود داره که نام کاربر در اون قابل مشاهده است. کلید مربوط به اون کاربر رو هم به طور کامل حذف می کنیم.

delete user account4

 

لینک کوتاه شده مطلب :

https://b2n.ir/r51781

حذف یوزر ادمین در ویندوز 7 ، حذف یوزر در ویندوز xp ، حذف یوزر در ویندوز 10 ، حذف یوزر در ویندوز 7 ، حذف یوزر در ویندوز 8
حذف اکانت ها در ویندوز 10 ، حذف اکانت administrator در ویندوز 8 ، حذف اکانت ایمیل در ویندوز 10

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *