دیتاست تصاویر پزشکی برای تقسیم هسته سلولی Medical Images for Nucleus Segmentation

دیتاست تصاویر پزشکی برای تقسیم هسته سلولی Medical Images for Nucleus Segmentation

فایل دیتا ست پزشکی

این مجموعه داده دیتاست  تصاویر حاوی هماتوکسیلین و ائوزین (H&E) ، یکی از متداول ترین انواع تصویر در آسیب شناسی است. این تصاویر از 30 تصویر اسلایدی کل (WSI) از نمونه های بافتی دیجیتالی هفت عضو از Atlas Genomic Atlas (TCGA) برش داده شده اند. بعلاوه ، فقط یک WSI در هر بیمار به منظور به حداکثر رساندن تغییر شکل هسته ای استفاده شد.

این تصاویر از 18 بیمارستان مختلف تهیه شده است ، که منبع دیگری از تغییر شکل ظاهری را به دلیل تفاوت در روش های رنگ آمیزی در آزمایشگاه ها معرفی کرده است. اندازه هر تصویر برش شده 1000 x 1000 پیکسل است که از ناحیه متراکم بافت برش داده می شود. برای اطمینان بیشتر از غنای ظاهر هسته ای ، این مجموعه داده شامل هفت اندام مختلف است که شامل پستان ، کبد ، کلیه ، پروستات ، مثانه ، روده بزرگ و معده ، از جمله نمونه های بافت خوش خیم و بیمار است.

این 30 تصویر برش خورده حاوی بیش از 21000 هسته بود که توسط متخصصان پزشکی حاشیه نویسی و تأیید شده اند. این مجموعه داده می تواند توسط جامعه تحقیقاتی برای توسعه و محک زدن تکنیک های تقسیم هسته ای تعمیم یافته که روی انواع مختلف هسته ای کار می کنند ، استفاده شود.

تقسیم هسته ای در تصاویر بافت میکروسکوپی دیجیتال می تواند استخراج ویژگی های با کیفیت بالا را برای مورفومتریک هسته ای و سایر تجزیه و تحلیل ها در آسیب شناسی محاسباتی امکان پذیر کند. خصوصیات ریخت سنجی و ظاهری هسته ای مانند تراکم ، نسبت هسته به سیتوپلاسم ، اندازه و ویژگی های شکل و پلومورفیسم می تواند برای ارزیابی نه تنها درجه های سرطان بلکه برای پیش بینی اثربخشی درمان نیز مفید باشد. این مجموعه داده می تواند توسط جامعه تحقیقاتی برای توسعه و محک زدن تکنیک های تقسیم هسته ای تعمیم یافته که روی انواع مختلف هسته ای کار می کنند ، استفاده شود.

Medical Images for Nucleus Segmentation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *