راهنمای اپدیت ورژن ESXI

راهنمای اپدیت ورژن ESXI

این یک راهنمای ارتقاء سریع VMware ESXi به ESXi 7.0 U3 از طریق یک رابط خط فرمان (CLI) است که به شما امکان می‌دهد در صورتی که از سرور vCenter استفاده نمی‌کنید و هاست‌های شما به اینترنت دسترسی ندارند، به سرعت هاست ESXi خود را دانلود و ارتقا دهید.

به روز رسانی:

وصله های امنیتی برای بروزرسانی ورژن های مختلف ESXI خیلی حیاتی هستند . زیرا درصورت اسیب پذیری امکان نفوذ به سرور و مشکلات جبران ناپذیر را بهمرا دارند

پس توصیه من به شما این است قبل از انجام این کار از تمامی هاست های خود پکاپ داشته باشید

مثلا بصورت ovaیا از طریق برنامه سرور veam backup

در این اموزش قصد داریم برای نمونه ورژن 7 را به 7b اپدیت کنیم ولی شما هر ورژنی که خواستید از طریق این لینک  نسخه متناسب با سرور خود را پیدا کرده و میتوانید از این لینک از قسمت باندل ان را دانلود نمایید.

بنابراین برای ارتقاء ESXi خود به جدیدترین ESXi 7 U3، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اساساً آخرین پچ ارتقاء را از VMware Patch Portal  روی هارد دیسک محلی خود دانلود کنید، سپس این فایل را در یک دیتا استور که توسط هاست ESXi قابل مشاهده است قرار دهید و اجرا کنید.

چند دستور CLI

من فرض می کنم که تعداد زیادی هاست مستقل ESXi در محیط های آزمایشگاهی برای آزمایش یا نظارت در حال اجرا هستند و همه آن هاست ها باید به نحوی به روز شوند. یا ممکن است هاست های مجزا و بدون دسترسی به اینترنت داشته باشید که باید آنها را به صورت آفلاین ارتقا دهید، بنابراین این راهی است که می توانید ادامه دهید. برای به روز رسانی ESXi از طریق CLI، نیازی به داشتن سرور vCenter ندارید.

مراحل

پس از دانلود پچ مورد نظر که در بالا اشاره شد . ان را بصورت فایل زیپ دریافتی روی دیتا استور esxi خود اپلود کنید در اینجا بطور مثال دیتا استور ما به نام 250 میباشد و من این فایل را داخل آن اپلود کردم.

Upload-to-datastore-شبکه انلاین

پس از انجام این کار، ماشین‌های مجازی را که روی هاست کار می‌کنند، منتقل یا خاموش کنید و میزبان را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید. (از طریق UI یا از طریق CLI).

از طریق CLI:

vim-cmd /hostsvc/maintenance_mode_enter

با اجرای این دستور می توانید تأیید کنید که میزبان در حالت تعمیر و نگهداری است:

vim-cmd /hostsvc/hostsummary | grep inMaintenanceMode

به دایرکتوری موجود در datastore که فایل پچ در آن آپلود شده است بروید و با اجرای این دستورات تأیید کنید که فایل وجود دارد .

cd /vmfs/volumes/250

و

ls

ابتدا بیایید پروفایل هایی را که در دیتا استور خود داریم نشان دهیم.

esxcli software sources profile list -d /vmfs/volumes/250/VMware-ESXi-7.0U3-18644231-depot.zip

 

سپس پروفایلی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. در مورد ما، ما standard” را انتخاب می کنیم.

من “standard” را انتخاب می‌کنم زیرا می‌خواهم بسته ابزار VMware را روی میزبان داشته باشم. مورد دیگر با “بدون ابزار” همان چیزی است که برای Autodeploy استفاده می کنید.

به یاد داشته باشید، استفاده از دستور به روز رسانی روش توصیه شده است زیرا VIB ها را حفظ می کند. (دستور “نصب” همه چیز را پاک می کند). با استفاده از این دستور، تمام محتویات جدیدتر فایل، از جمله تمام اصلاحات امنیتی اعمال می شود.

سپس دستور زیر را وارد میکنم

esxcli software profile update -d “/vmfs/volumes/250/VMware-ESXi-7.0U3-18644231-depot.zip” -p ESXi-7.0U3-18644231-standard

خروجی شما شبیه شکل زیر می شود:

Reboot-required-خروجی دستور

 

پس از دریافت پیام مبنی بر اینکه هاست با موفقیت به روز شده است، می توانید هاست را مجددا راه اندازی کنید. پس از آن، جدیدترین ورژن  ESXi 7U3 را خواهید داشت.

reboot

تمام!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *