روش پیداکردن ip در گوشی تلفن همراه

روش پیداکردن ip در گوشی تلفن همراه

نحوه یافتن آدرس IP خصوصی تلفن همراه

در اینجا چگونگی پیدا کردن آدرس IP خصوصی گوشی شما در شبکه خانگی‌تان را بررسی می‌کنیم.

چگونه آدرس IP خود را در «اندروید» (Android) پیدا کنیم؟

how to find ip shabakehonline1 how to find ip shabakehonline2

صفحه «تنظیمات» (Settings) را باز کنید و به مسیر Network & internet > Wi-Fi بروید. اگر قبلاً به شبکه Wi-Fi متصل نشده‌اید، روی نام شبکه خود کلیک کرده و به آن متصل شوید.

سپس روی نام شبکه لمس طولانی انجام دهید و گزینه Advanced را برای نمایش تنظیمات بیشتر فعال کنید. در اینجا آدرس IP و سایر اطلاعات شبکه را پیدا خواهید کرد. آدرس IPv6 در پایین صفحه ظاهر می‌شود. این مراحل ممکن است بسته به نسخه اندروید گوشی شما کمی متفاوت باشند؛ اما کلیت ماجرا در تمام دستگاه‌ها همین است.

چگونه آدرس IP خود را در «آیفون» (IPhone) پیدا کنیم؟

how to find ip shabakehonline3 how to find ip shabakehonline4

برای پیدا کردن آدرس IP خصوصی خود در آیفون، به مسیر Settings > Wi-Fi بروید. اگر قبلاً به شبکه Wi-Fi متصل نشده‌اید، روی نام شبکه خود کلیک کرده و به آن متصل شوید. سپس روی نام شبکه لمس طولانی انجام دهید تا تنظیمات بیشتر برای شما باز شود. در اینجا، فیلد آدرس IP که در زیر بخش IPv4 Address قرار دارد را مشاهده خواهید کرد. بخش IPv6 Address آدرس جایگزین را برای دستگاه شما نشان می‌دهد.

آدرس‌های IP دینامیک و استاتیک

لازم به ذکر است که در اغلب موارد، آدرس‌های IP که در بالا پیدا کردید در هسته تنظیم نشده‌اند. در هر دو مورد، احتمالاً یک آدرس IP پویا (دینامیک) دارید. به عبارت دیگر، پس از گذشت مدت زمانی یا در هنگام راه‌اندازی مجدد تلفن، دستگاه یا کل شبکه شما یک IP جدید دریافت می‌کند. برعکس، یک IP ثابت (استاتیک) در طول زمان یا به هر نحوی تغییر نخواهند کرد.

مدیریت IP عمومی پویا برای «سرویس‌دهنده اینترنت» (ISP) شما آسان‌تر هستند. شما می‌توانید یک IP ثابت از ISP خود درخواست کنید، اما این کار اغلب شامل هزینه‌های اضافی است. این کار برای کاربران خانگی لازم نیست مگر این که شما میزبان سروری باشید که دیگران به آن دسترسی دارند.

مسیریاب (روتر) شما با استفاده از «پروتکل پیکربندی پویای میزبان» (DHCP)، آدرس‌های IP خصوصی را به طور پویا به دستگاه‌هایی در شبکه شما ارسال می‌کند. در عمل، این بدان معنا است که هنگامی‌که یک دستگاه جدید را به Wi-Fi خانگی خود وصل می‌کنید، مجبور نیستید یک آدرس IP را به‌صورت دستی اختصاص دهید و خودتان همه چیز را پیگیری کنید.

اگر می‌خواهید، می‌توانید آدرس‌های IP استاتیک را با استفاده از مسیریاب و تنظیمات دستگاه‌های مختلف مشخص کنید؛ اما باز هم این مورد، تنها برای کاربران پیشرفته نگران کننده است. انجام این کار به اشتباه می‌تواند باعث مشکلات عمده‌ای شود.

چگونه آدرس IP خود را پنهان کنیم؟

بعد از پیدا کردن IP فعلی و دانستن اینکه IP موقعیت شما را مشخص می‌کند، ممکن است در مورد مفاهیم حریم خصوصی این موضوع نگران باشید. اگر این‌طور است، بهترین راه‌حل شروع استفاده از یک «شبکه خصوصی مجازی» (VPN) است.

اساساً اتصال به یک ارائه‌دهنده VPN به شما این امکان را می‌دهد که تمام ترافیک خود را از طریق سرورهای ایمن عبور دهید. برای دیگران، به نظر می‌رسد که ترافیک شما از مکان دیگری می‌آید. این باعث می‌شود IP شما پنهان بماند و مسیر مرور شما را سخت‌تر کند.

حالا شما می‌دانید که چگونه آدرس IP خود را بررسی کنید.

مهم نیست که شما چه دستگاهی دارید، این روش‌ها آدرس IP شما را به هر نحوی که شده نشان می‌دهند. البته ممکن است که هرگز لازم نباشد آدرس IP خود را چک کنید، اما این‌یک مهارت خوبی است که بهتر است آن را بدانید. ممکن است برای حل مشکلات شبکه خود بخواهید آدرس IP خود را پیدا کنید. اگر این‌طور است، گام‌های ساده ما برای تشخیص مشکلات شبکه را بررسی کنید.

لینک کوتاه شده مطلب:

https://b2n.ir/r85079

شناسایی آی پی های متصل به سیستم شما ، آی پی موبایل اندروید ، تغییر آی پی گوشی اندروید به آمریکا ، نحوه پيدا كردن ip گوشی دیگران ، تشخیص ip ایران ،بدست آوردن شماره تلفن از طریق آی پی ، علت تغییر آی پی گوشی ، ای پی گوشی شیائومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *