مشکل متصل نشدن به وای فای

مشکل متصل نشدن به وای فای

در عصر اطلاعات شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده اند. در این بین مهم ترین دستگاهی که ما را به این حجم از اطلاعات متصل میکند، تلفن هوشمند ما است. اما در برخی مواقع ممکن است تلفن اندرویدی ما با ایراد عدم شناسایی وای فای مواجه شود. اگر مشکل پیدا نکردن نام روتر وای فای باشد میتوانید ازراه حل هایی که در این راستا در اختیارتان میگذاریم استفاده کنید که پیشتر در انزل وب توضیح داده ایم استفاده کنید. . این مشکل گاهی در تبلت ها و برخی از مدل های گوشی های اندرویدی ممکن است رخ دهد. در این مواقع تا چند ساعت میتوانیم این وضع را تحمل نمایید؟ قطعا بیشتر از یک یا دو ساعت نمیشود! پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مشکل بپردازیم.

راه حل یک: خاموش روشن کردن وای فای

اگر نمی توانید به وای فای متصل شوید ساده ترین کار این است که وای فای گوشی را یک مرتبه خاموش روشن کنید. این کار در بسیاری موارد جواب می دهد. از منوی کشویی بالا می توانید آیکون وای فای را مشاهده کنید . با یکبار ضربه زدن خاموش می شود . بعد از 5 ثانیه مجدد آن را روشن کنید.

 

راه حل دوم : خاموش روشن کردن حالت پرواز گوشی

این روش نیز برای بسیاری از کاربران جواب گو بوده است. از همان منو کشویی بالا آیکون مربوط به حالت پرواز را می توانید پیدا کنید . یکبار ان را خاموش روشن کنید و بین آن 5 ثانیه صبر نمایید.

 

راه حل سوم : چک کردن روشن بودن بلوتوث

بلوتوث می تواند در عملکرد وای فای اختلال ایجاد کند.  در بعضی از مدل های گوشی اندرویدی وقتی بلوتوث روشن است وای فای نمی تواند به خوبی عمل کند.  پس چک کنید اگر بلوتوث روشن است ، آن را خاموش نمایید.

 

راه حل چهارم:  بررسی حالت ذخیره باتری

حالت ذخیره گوشی به این معنا است که به گوشی کمک می کند تا باتری کمتری مصرف شود.  بخصوص وای فای نیز در افزایش سرعت خالی شدن باتری نقش مهمی دارد. وقتی شما به حالت ذخیره باتری سوییچ می کنید به صورت معمول وای فای شما قطع می شود. بنابراین مطمئن شوید که این حالت را خاموش کرده اید.

 

راه حل پنجم : فراموش کردن همه شبکه ها و جست و جوی دوباره

یک روش مفید دیگر برای حل مشکل متصل نشدن گوشی به وای فای ، به خصوص زمانی که شما نمی توانید به یک شبکه خاص متصل شوید ، این است که همه شبکه ها را حذف و دوباره جست و جو کنید. برای این کار نیاز است که اطلاعات مورد نیاز از جمله نام شبکه و پسورد آن را داشته باشید.

راه حل ششم : پسورد

گاهی ساده ترین اتفاق این است که شما به درستی پسورد را وارد نمی کنید و به همین خاطر است که به وای فای متصل نمی شوید. بنابراین از درست بودن رمز وای فای مطمئن باشید و  در بزرگ یا کوچک بودن حروف دقت کنید.

 

راه حل هفتم : آیا شبکه ی درستی را انتخاب کرده اید؟

اغلب اوقات به خصوص در جاهایی که تعداد شبکه ها زیاد است ممکن است نام شبکه ها یکسان باشد و شما در واقع به شبکه اشتباهی وصل شده اید و تلاش شما به جایی نخواهد رسید. بنابراین شبکه وای فای مورد نظر خود را پیدا کنید و فقط به آن وصل شوید.

 

راه حل هشتم : انتخاب هوشمند شبکه

در بعضی از مدل ها گوشی سامسونگ گلکسی گزینه ای به نام  Smart Network Switch  وجود دارد. هنگامی که این گزینه فعال باشد . وقتی سیگنال وای فای ضعیف باشد خود به خود از اینترنت دیتا خط تلفن استفاده می کند. بنابراین بهتر است این گزینه را غیر فعال کنید.

1. برای این کار به بخش تنظیمات وای فای بروید .

2. بر روی گزینه بیشتر (more) ضربه بزنید .

3. یک پنجره پاپ آپ نمایش داده خواهد شد که از آن جا Smart Network Switch را پیدا و انتخاب کنید .

4. سپس بر روی off کلیک کنید.

راه حل نهم: راه اندازی مجدد گوشی

ریبوت کردن گوشی می تواند در حل مشکل متصل نشدن گوشی به وای فای موثر باشد. دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید.  در منوی باز شده بر روی restart کلیک کنید. اجازه دهید گوشی خاموش و سپس روشن شود . حال امتحان کنید و ببینید می توانید به وای فای متصل شوید یا خیر.

راه حل دهم: آپدیت سیستم عامل

سیستم عامل گوشی باید به صورت منظم آپدیت شود. این کار باعث بهتر عمل کردن گوشی اندرویدی شما می شود.

ممکن است گوشی شما به دلیل داشتن یک باگ قادر به متصل شدن به وای فای نباشد.  وقتی کمپانی ها متوجه این باگ شوند ، با ارائه یک اپدیت این مشکل را حل خواهند کرد.

برای بررسی بروز بودن گوشی خود به بخش تنظیمات بروید و گزینه درباره دستگاه( About Device) را انتخاب کنید . در آنجا می توانید اپدیت بودن دستگاه را چک کنید و از همان انجا اپدیت های جدید را دریافت کنید.

 

راه حل یازدهم :ری استارت کردن مودم

اگر دستگاه شما به مودم متصل شده است اما هنوز کار نمی کند. پیشنهاد می شود یک بار مودم را خاموش روشن کنید.  این بار اگر درست نشد . چک کنید ایا دیگر دستگاه ها نیز وقتی که به این مودم متصل می شوند دچار مشکل هستند یا خیر. اگر دیگر دستگاه ها مشکلی نداشتند بنابراین باید بدنبال رفع عیب گوشی باشید.

اما اگر بقیه دستگاه ها هم نتوانستند به اینترنت متصل شوند بهتر است به فکر حل مشکل مودم باشید.

راه حل دوازدهم : استفاده از برنامه های جانبی

بعضی موارد خاص از اپلیکیشن ها در گوشی باعث می شوند که وای فای شما درست کار نکند. ببینید از زمانی که وای فای شما دچار مشکل شده است چه برنامه هایی را نصب کرده اید و یکی یکی از بروز بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. شاید نیاز باشد شما ان برنامه ها را یکی یکی حذف کنید تا در صورت تداخل داشتن با وای فای ، مشکل حل شود.

 

راه حل سیزدهم : چک کردن تنظیمات مودم

اگر هیچ دستگاهی قادر به متصل شدن به وای فای نمی باشد باید مشکل از تنظیمات مودم باشد. چک کنید حالت وای فای در مودم فعال باشد . همچنین مک آدرس شما بلاک نشده باشد.

راه حل چهاردهم: تاریخ و ساعت

گاهی اوقات تفاوت در منطقه زمانی و تنظیم نبودن ساعت و تاریخ می تواند مانع از متصل شدن گوشی به وای فای شود. بنابراین از بخش تنظیمات این مورد را نیز چک کنید.

راه حل پانزدهم: آپدیت کردن فریمور مودم

همان طورکه عنوان کردیم گاهی اوقات مشکل از گوشی نیست بلکه این مودم می باشد که دچار اشکال شده است.  شما می توانید وارد تنظیمات مودم شوید و فریمور آن را آپدیت نمایید تا مشکلات احتمالی در صورت وجود حل شود.

نمونه ی زیر ، روش آپدیت فریمور در یک مودم D-link را نشان می دهد.

راه حل شانزدهم : پاک کردن کش و داده های Wi-Fi Direct

اگر گوشی شما یکی از مدل های سامسونگ گلکسی می باشد . این روش نیز می تواند در بعضی موارد مشکل شما را حل کند. این روش بخصوص در مورد گلکسی S7  بسیار موثر می باشد.

پاک کردن این داده ها هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.  فقط رمز های شما نیز پاک خواهد شد که بهتر است از داشتن رمز ها در جایی دیگر مطمئن باشید.

برای این کار:

1. به تنظیمات گوشی بروید.

2. به بخش برنامه ها بروید.

3. به دنبال برنامه Wi-Fi Direct بگردید.

4. بر روی آن ضربه بزنید و در پنجره جدید ، داده ها و حافظه موقت (کش) را پاک کنید.

روش هفدهم : ریست کردن گوشی به حالت کارخانه

این آخرین روش موثر برای حل مشکل متصل نشدن گوشی به وای فای می باشد. با این کار تمامی تنظیمات گوشی شما به حالت کارخانه باز می گردد.  یعنی تمامی برنامه ها و اطلاعات شما از بین خواهد رفت . بنابراین لازم است قبل از انجام این کار یک بکاپ از گوشی خود تهیه کنید.

برای این کار به بخش تنظیمات بروید.

بدنبال گزینه ای مانند بکاپ (پشتیبانی گیری) و ریست کردن گوشی (Backup and Reset) باشید. ممکن است در مدل های مختلف این گزینه نام متفاوتی داشته باشد.

بر روی بازنشانی به داده های کارخانه (Factory Data Reset) ضربه بزنید و آن را تایید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *