مقاله روش های مديريت داده در اينترنت اشيا

مقاله روش های مديريت داده در اينترنت اشيا

شبکه‌های IoT

امروزه، شبکه‌های IoT در همه جا حاضر شده‌اند و بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند، رشد اشیا متصل بیشتر و بیشتر می‌شود. و تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌های IoT ده‌ها میلیارد دستگاه را در کل اتوماسیون متصل خواهند کرد. این شبکه‌ها برای خدمت به انواع برنامه‌های کاربردی از جمله مراقبت بهداشتی، شهر ها و خانه‌های هوشمند و حمل و نقل و انرژي هوشمند و صنعت هوشمند به کار رفته در لایه اطلاعاتی استفاده می‌شوند. برنامه‌های کاربردی IoT بر یک زیرساخت تکیه دارند، که به واسطه عدم تجانس در لایه‌های مختلف فن‌آوری چنین سیستم‌هایی نشان‌داده شده‌است. (2)

تصویری از معماری برنامه‌های کاربردی IoT ممکن است در شکل 2 پیدا شود. این برنامه‌های کاربردی IoT نه تنها راحتی زندگی انسان را افزایش می‌دهند، بلکه کنترل‌های بیشتری برای ساده کردن کارهای روزمره و شخصی، و نیز سود ارائه‌شده به صنعت فراهم می‌کنند.(1)

برای افزایش بهره‌وری از طریق مدیریت هوشمند و از راه دور، تولید کنندگان، شرکت‌های آب و برق، تولید کنندگان کشاورزی و ارایه دهندگان خدمات بهداشت و درمان از این روش استفاده کرده‌اند. تنوع ابزارهایی که به طور مداوم داده‌ها را ارسال می‌کنند، حجم زیادی از داده‌های جغرافیایی پراکنده و ناهمگن را در زمان واقعی فراهم می‌کند. در این زمینه، مطالعه و طراحی تکنیک‌های مدیریت پایگاه‌های داده که تمام این ویژگی‌های کاربردها را در نظر می‌گیرند، ضروری است‏. (1)

با توجه به حجم بسیار زیاد داده‌ها و ویژگی‌های متمایز آن‌ها، استفاده از سیستم‌های پایگاه‌داده سنتی راه‌حل بهتری نخواهد بود. در واقع، طراحی سیستم‌های مدیریت داده IoT براساس چندین اصل است. بسته به این اصول مختلف، چندین رویکرد مدیریت داده پیشنهاد شده‌اند. (1)

علاوه بر این، شبکه‌های IoT از طیفی از دستگاه‌ها تشکیل شده‌اند که از دستگاه‌های کوچک کم‌هزینه با منابع محاسباتی بسیار محدود گرفته تا سرورهای ابر مرکزی با منابع فراوان در رنج هستند. انتظار می‌رود که میلیاردها دستگاه به اینترنت متصل شوند که منجر به تولید مقدار زیادی داده می‌شود که در معماری‌های سنتی IoT عمدتا برای پردازش به ابر منتقل می‌شوند. (2)

به منظور کاهش بار در شبکه‌های IoT، تمایل اخیر پردازش داده‌های نزدیک به منابع آن‌ها در لبه شبکه است. محاسبه لبه برای بهبود عملکرد کلی شبکه‌های IoT از طریق محول کردن برخی کارهای ابری به دستگاه‌های لبه توزیع‌شده در نظر گرفته می‌شود. در زمینه این تحقیق، رویکرد ما سطح دستگاه‌های دروازه را به عنوان بخشی از شبکه‌های لبه IoT مورد هدف قرار می‌دهد. اخیرا تلاش‌های قابل‌توجهی برای بهبود قابلیت‌های محاسباتی و ارتباطی آن‌ها صورت‌گرفته است. (2)‏.

بنابراین، هدف این کار ارایه یک مکانیزم مدیریت منابع کارآمد با قادر ساختن به اشتراک گذاری منابع بین دستگاه‌های IoT، و همچنین ساده کردن و تسریع روند گسترش خدمات در دستگاه‌های IoT است. راه‌حل پیشنهادی در این کار مبتنی بر فن‌آوری‌های مجازی سازی سبک مانند کانتینرهای داکر برای غلبه بر چالش‌های محدودیت منابع و استقرار خدمات است.

فهرست :

چکیده

مقدمه

حوزه هاي اينترنت اشيا

IoT در صنعت تولید

IoT در زنجیره تامین

IoT در انرژی

IoT در مراقبت‌های بهداشتی

شهر هوشمند

زمینه و مفاهیم پایه مدیریت داده

انواع داده در IoT

داده‌های شناسایی فرکانس رادیویی (‏RFID)

داده‌های توصیفی

داده‌های موقعیت یابی

. داده‌های تاریخی

سیستم‌های مدیریت داده در IoT در مقابل سیستم‌های مدیریت پایگاه‌داده سنتی

طرح‌های فعلی سیستم‌های مدیریت داده در IoT

ماژول هادوپ :

راه‌حل‌های نمایه‌سازی داده

راه‌حل‌های مبتنی بر معماری

كانتينر مبتني بر مديريت منابع برای پردازش داده در گیت های IoT

رویکرد پیشنهادی

منابع و راه‌حل‌های میان افزار محور داده

طرح  Aberer و همکارانش

معماری کلی

سطح گيت وي

كاركرد خوشه

پردازش داده‌های IoT برای زمان هاي كم

دانلود مقاله اول  به زبان اصی      دانلود مقاله دوم به زبان اصلی

توضیحات فایل دریافتی:

13 صفحه ترجمه و جمع آوری از دومقاله بالا ، فایل ورد قابل ویرایش به همراه 26 صفحه پاورپوینت قابل ویرایش

 

لینک کوتاه شده مطلب :

https://b2n.ir/p56635

مقاله اینترنت اشیا چیست ، اینترنت اشیا را تعریف کنید ، اینترنت اشیا در ایران ، اینترنت اشیا چیست به زبان ساده ، کاربرد اینترنت اشیا چیست
اینترنت اشیا pdf، مقاله در مورد اینترنت اشیا ، مقاله اینترنت اشیا pdf

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *