چكيده
ظهور کلان داده ها (یا داده های بزرگ) موج جدید از راهبردهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را در حمایت از شخصی سازی و سفارشی سازی فروش، خدمات و خدمات مشتری ارائه میدهد. در CRM برای آنکه مشتریان بتوانند تجربه ی بهتری از خرید خود کسب کنند و به ویژه برای شخصی سازی و سفارشی سازی خدمات، از کلان داده ها استفاده میشود. اصطلاح “کلان داده ها”، اصطلاح رایجی است که برای توصیف حجم، سرعت، تنوع، صحت و مقدار داده های ساختار یافته و بدون ساختار، مورد استفاده قرار میگیرد. برای ثبت، ذخیره سازی و تحلیل کلان داده ها به ابزارها و تکنیک های جدیدی نیاز است؛ و از تحلیلِ کلان داده ها برای بهبود تصمیم گیری و افزایش مدیریت مشتری استفاده میشود. هدف از این تحقیق، بررسیِ کلان داده ها برای سناریوی CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) است. در این مطالعه، به منظور جمع آوری داده ها به بررسی ادبیات پژوهشی و تحلیل موضوعیِ مطالعات اخیر پرداخته شده است. این تحقیق نشان میدهد که CRM به همراه کلان داده ها منجر به فعال شدنِ کسب وکار شده است، تا در شرایط راهبردی بازاریابی، مانند ارسال اطلاعیه از طریق تلفن هوشمند برای مخاطبان بالقوه ای که مورد هدف هستند، با پشتکار بیشتری رفتار شود.
كلمات كليدي : داده هاي بزرگ، مديريت ارتباط با مشتري، مشخصه هاي مشتري، وب 2.0
توضیحات مقاله :
این یک مقاله مروری تهیه شده از دو رفرنس زیر می باشد که ترجمه و گردآوری شده است و جهت ارایه تحقیق کلاسی و یا استخراج مطالب جهت کار برروی پایان نامه در حوزه کلان داده ها مفید واقع می شود
فایل دانلودی شامل ترجمه زبان فارسی مقالات(17 صفحه فارسی ) از مجموع مقالات فوق است و شامل عناوین زیر می باشد:
چكيده
مقدمه
مفاهيم مورد مطالعه
مديريت ارتباط با مشتري
داده هاي بزرگ
ويژگي مشتريان وفادار در مقابل مشتريان جديد
مديريت ارتباط با مشتري اجتماعي
ارتباط بين داده هاي بزرگ و مديريت ارتباط با مشتري
روش
بحث و بررسي
ثبت و تحلیل خصوصیات رفتاری مشتریان
ارزش آفرینی
چالش ها
نتیجه گیری
منابع