بلاک چین چیست ؟

بلاک چین چیست ؟

Blockchain چیست؟

blockchain یک اختراع غیرقابل انکار است – مغز متفکر یک شخص یا گروهی از افراد که با نام مستعار Satoshi Nakamoto شناخته می شوند. اما از آن زمان به بعد ، به چیزی بزرگتر تبدیل شده است ، و سؤال اصلی که هر شخص می پرسد این است: بلاکچین چیست؟

فناوری توزیع blockchain با اجازه توزیع اطلاعات دیجیتال اما کپی برداری ، ستون فقرات نوع جدیدی از اینترنت را ایجاد می کند. در ابتدا برای واحد پول دیجیتالی ، بیت کوین ((خرید بیت کوین)) ابداع شده است ، انجمن فناوری در حال حاضر کاربردهای بالقوه دیگری برای این فناوری پیدا کرده است.در این راهنما ، ما قصد داریم برای شما توضیح دهیم که فناوری blockchain چیست و چه ویژگی های آن چیست که آن را بسیار منحصر به فرد می کند. بنابراین ، ما امیدواریم که شما از این برنامه ، راهنمای Blockchain لذت ببرید.

یک blockchain ، به ساده ترین شرایط ، یک سری زمان بریده شده از سوابق تغییرناپذیر داده ها است که توسط یک خوشه رایانه که متعلق به هیچ یک از واحدها نیست اداره می شود. هر یک از این بلوک از داده ها (یعنی بلوک) با استفاده از اصول رمزنگاری (یعنی زنجیره) به یکدیگر ایمن شده و به یکدیگر متصل می شوند.

بنابراین ، چه چیزی در مورد آن بسیار ویژه است و چرا می گوییم که دارای قابلیت های مختل صنعت است؟

شبکه blockchain هیچ مرجع اصلی ندارد – این همان تعریف یک سیستم دموکراتیک شده است. از آنجا که این یک دفترچه مشترک و تغییر ناپذیر است ، اطلاعات موجود در آن برای همه و همه قابل دیدن است. از این رو ، هر چیزی که روی تابلوچین ساخته شده است ، از نظر ماهیت خود شفاف است و همه افراد درگیر پاسخگو برای اعمال خود هستند.

Blockchain ، که گاه به آن Distribution Ledger Technology (DLT) گفته می شود ، باعث می شود که تاریخچه یك دارایی دیجیتالی از طریق استفاده از تمرکززدایی و رمزنگاری رمزنگاری نشده و تغییر شفاف شود.

یک قیاس ساده برای درک فناوری blockchain یک Google Doc است. وقتی ما یک سند ایجاد می کنیم و آن را با گروهی از افراد به اشتراک می گذاریم ، به جای کپی یا انتقال ، سند توزیع می شود. این یک زنجیره توزیع غیر متمرکز ایجاد می کند که به همه امکان دسترسی همزمان به سند را می دهد. هیچ کس در انتظار تغییر از طرف دیگر نیست ، در حالی که کلیه تغییرات در سند در زمان واقعی ثبت می شوند و تغییرات کاملاً شفاف انجام می شود

Blockchain یک فناوری به ویژه امیدوارکننده و انقلابی است زیرا به کاهش خطر کمک می کند ، از کلاهبرداری جلوگیری می کند و شفافیت را به روشی مقیاس پذیر برای مصارف بی شمار به ارمغان می آورد.

چگونه بلاک چین کار می کند؟
هدف اصلی استفاده از blockchain این است که به افراد – به ویژه افرادی که به یکدیگر اعتماد ندارند – داده های ارزشمند را با روشی ایمن و ضد عفونی به اشتراک بگذارید.
– بررسی فناوری MIT

Blockchain از سه مفهوم مهم تشکیل شده است: بلوک ، گره و معدنچی.

بلوکهر زنجیره از چند بلوک تشکیل شده است و هر بلوک دارای سه عنصر اساسی است:داده های موجود در بلوک.یک عدد 32 بیتی به نام nonce. هنگام ایجاد یک بلوک ، nonce به طور تصادفی ایجاد می شود و سپس یک hash header block ایجاد می کند.هش یک عدد 256 بیتی است که به ناوچه وصل شده است. باید با تعداد زیادی صفر شروع شود (یعنی بسیار کوچک باشد).هنگامی که اولین بلوک یک زنجیره ایجاد می شود ، unce باعث ایجاد هش رمزنگاری می شود. داده های موجود در بلوک به صورت امضا در نظر گرفته شده و برای همیشه با nonce و hash گره خورده است ، مگر اینکه کاشته شود.

معدنچیان
معدنچیان از طریق فرآیندی به نام معدن ، بلوک های جدیدی را روی زنجیره ایجاد می کنند.

در یک بلاکچین ، هر بلوک دارای یک ناحیه و هش منحصر به فرد است ، اما همچنین به هش بلوک قبلی در زنجیره اشاره می کند ، بنابراین استخراج یک بلوک به خصوص در زنجیره های بزرگ کار ساده ای نیست.

ماینرها برای حل مشکل ریاضی فوق العاده پیچیده برای یافتن یک راه حل که باعث ایجاد یک هش پذیرفته شده می شود از نرم افزارهای ویژه استفاده می کنند. از آنجا که این تعداد فقط 32 بیت است و هش 256 است ، تقریباً چهار میلیارد ترکیب غیرهوش ممکن است که باید قبل از پیدا کردن صحیح استخراج شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد گفته می شود که معدنچیان “عدم موفقیت طلایی” را پیدا کرده اند و بلوک آنها به زنجیره اضافه شده است.

ایجاد تغییر در هر بلوک زودتر در زنجیره ، نیاز به استخراج مجدد نه تنها بلوک با تغییر ، بلکه تمام بلوک های بعد از آن دارد. به همین دلیل است که دستیابی به فناوری blockchain بسیار دشوار است. فکر کنید همانطور که “ایمنی در ریاضیات” است از آنجا که پیدا کردن غیرقانونی های طلایی به زمان و قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد.

وقتی یک بلوک با موفقیت استخراج می شود ، تغییر توسط همه گره های موجود در شبکه پذیرفته می شود و ماینر از نظر مالی پاداش می گیرد.

گره ها
یکی از مهمترین مفاهیم در فناوری blockchain عدم تمرکز است. هیچ کس یا رایانه ای نمی تواند صاحب این زنجیره باشد. در عوض ، این یک دفترچه توزیع شده از طریق گره های متصل به زنجیره است. گره ها می توانند هر نوع وسیله الکترونیکی باشند که نسخه های blockchain را حفظ کرده و عملکرد شبکه را حفظ می کند.

هر گره کپی از بلاکچین خود را دارد و شبکه باید به صورت الگوریتمی هر بلوک تازه استخراج شده از زنجیره را به روز کند ، مورد اعتماد و تأیید قرار دهد. از آنجا که blockchain ها شفاف هستند ، می توان به راحتی هر کاری در دفترچه را بررسی و مشاهده کرد. به هر شرکت کننده یک شماره شناسایی الفبایی منحصر به فرد داده می شود که معاملات خود را نشان می دهد.

تلفیق اطلاعات عمومی با سیستمی از بررسی و تعادل به blockchain کمک می کند تا یکپارچگی را حفظ کند و اعتماد بین کاربران را ایجاد کند. اساساً ، blockchain ها را می توان مقیاس پذیری اعتماد از طریق فناوری دانست.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *