تنظیم ایمیلهای شرکت برروی گوشی از طریق پروتکل IMAP

تنظیم ایمیلهای شرکت برروی گوشی از طریق پروتکل IMAP

پروتکل IMAP چیست؟

پروتکل IMAP یا همان پروتکل دسترسی به پیام های اینترنتی، پروتکل استاندارد ایمیل است که ایمیل ها را توسط ارتباطات TCP/IP برروی میل سرور( mail server ) ذخیره یا دریافت می کند و این امکان را به کاربر می دهد تا آن ها را مشاهده و یا دستکاری نماید، با اینکه این پیام ها به صورت local نیز برروی کامپیوتر کاربر ذخیره می گردد. که به کاربران این امکان را می دهد تا پیام ها را در قالب فولدر ها ( پوشه ها ) سازماندهی نمایند و حالت های مختلفی که یک پیام دارد، از قبیل خوانده شده، ضروری، در حال ارسال و … را مشاهده و بررسی نمایند.

IMAP از قابلیت اتصال چندگانه به صورت همزمان پشتیبانی می کند که این امکان را به کاربر می دهد تا توسط چندین دستگاه مختلف به میل سرور متصل شود. به طور مثال کاربران می تواند همزمان به وسیله ی برنامه outlook برروی گوشی خود و نیز به وسیله همین برنامه در دسکتاپ کامپیوتر به میل سرور متصل شوند.

نحوه تنظیم بر روی گوشی اندرویدی

پس از ورود به قسمت تنظیمات Smart Phone اندرویدی، گزینه “Add Account” را انتخاب نمائید.

add account

گزینه “Email” را جهت تعریف اکانت ایمیل جدید انتخاب نمائید.

select email

گزینه “Manual Setup” را جهت انجام تنظیمات به صورت غیرخودکار، انتخاب نمائید

select manual setup

گزینه “IMAP” را انتخاب نمائید.

select imap

در بخش “Incoming Settings”، آدرس ایمیل، کلمه عبور، آدرس سرور و شماره پورت دریافت ایمیل مربوط به سرور ایمیل را به ترتیب در قسمت های “Username” و “Password” و “POP3 server” و “Port” وارد نموده و سپس گزینه “Next” را انتخاب نمایید.

incoming settings

در بخش “Outgoing Settings”، آدرس سرور، شماره پورت ارسال، نام کاربری و کلمه عبور مربوط به اکانت ایمیل خود را به ترتیب در قسمت های “SMTP server” و “Port” و “Username” و “Password” وارد نموده و گزینه “Require Sign-in” را فعال نمائید. در پایان گزینه “Next” را انتخاب نمائید.

outgoing settings

جهت ادامه تنظیمات، گزینه “Next” را انتخاب نمائید.

account settings

نام اکانت ایمیل و نام خودتان را در به ترتیب در قسمت های “Set account name” و “Your name” وارد نموده و در پایان گزینه “Next” را انتخاب نمائید

enter account name

در صورت صحت انجام کار، عبارت “Waiting for sync” به نمایش در خواهد آمد

syncing

چگونه تنظیمات سرور را پیدا کنم؟ ، نحوه فعال سازی ایمیل گوشی سامسونگ ، تنظیمات سرور ایمیل گوشی سامسونگ ، ست كردن ايميل در outlook 2019 ، تنظیم ایمیل در گوشی سامسونگ ، نصب ایمیل روی گوشی ، تغییر تنظیمات ایمیل ، تنظیمات imap در outlook

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *